WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 22 22
Napisz do nas: antena@radiofest.pl
Znajdź nas na: facebook.com/festradio

08.02.2021Prace w Biskupicach na ostatniej prostej. To oznacza powrót połączeń tramwajowych pomiędzy Zabrzem a Bytomiem!

Dobiega końca modernizacja torowiska tramwajowego w zabrzańskiej dzielnicy Biskupice. Od poniedziałku 8.02.2021 r. przywrócone zostanie bezpośrednie połączenie tramwajowe między Zabrzem a Bytomiem, a obok „piątki” kursować będzie też „dwójka”! 
– Wiemy, że pasażerowie wyczekiwali momentu, gdy linia nr 5 wróci na swoją pełną trasę. Pierwsza dobra wiadomość jest taka, że to się wydarzy już w najbliższy poniedziałek. Druga dobra wiadomość to ta, że Zabrze i Bytom zyskają jeszcze drugą linię bezpośrednią. Od poniedziałku połączy je linia nr 2 – podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
– Realizacja tej inwestycji odbywającej się w całości w czasie trwania epidemii koronawirusa, przy administracyjnych obostrzeniach i utrudnieniach w logistyce, to było nie lada wyzwanie. Tym bardziej cieszę, że to zabrzańskie torowisko oddajemy do ruchu na ponad dwa miesiące przed wiążącą nas datą umowną – mówi Grzegorz Leszczyński prezes spółki KZN Rail.
 
Od poniedziałku 8.02.2021 r. w związku z przywróceniem bezpośredniego przejazdu na trasie Zabrze – Bytom wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu tramwajów:
  • tramwaje linii nr 2 będą kursować w relacji: Gliwice Zajezdnia – Bytom pl. Sikorskiego,
  • tramwaje linii nr 5 będą kursować w relacji: Zabrze Zaborze pętla – Bytom pl. Sikorskiego,
  • dla linii nr 1 i 4 nastąpi korekta rozkładu jazdy,
  • linia nr 29 oraz autobusowa komunikacja zastępcza T-5 zostaną zawieszone.
 
Przywrócenie ruchu tramwajowego nie jest jednoznaczne z zakończeniem prac.
– Wykonawca ma jeszcze wiele do zrobienia. Jednym z takich elementów jest przystanek Biskupice Ziemska [nż], którego obsługa na razie będzie zawieszona, gdyż platformy nie są jeszcze gotowe. Wszystko jednak zmierza w dobrą stronę i liczymy, że prace zakończą się zgodnie z przyjętym terminem – zaznacza Andrzej Zowada.
– Zgodnie z planem kończyć będziemy jeszcze pewne prace drogowe, których finisz spodziewany jest w ciągu kilku najbliższych tygodni – dodaje Grzegorz Leszczyński i zaznacza: – Pracując nad infrastrukturą tramwajową przyznajemy najwyższy priorytet temu, by modernizacje jak najmniej dotykały mieszkańców i na możliwie najkrócej ograniczały ruch tramwajów. Dlatego w trakcie tej budowy stosowaliśmy rozjazdy nakładkowe, by utrzymać ruch od strony Zabrza. I dlatego jestem dumny, że udało się tak szybko przywrócić pełny zakres przejazdów tramwajowych dla mieszkańców na całym zmodernizowanym odcinku.
 
Generalny Wykonawca prac, zgodnie z zapisami umowy, powinien zakończyć prace do połowy kwietnia.
 
Wartość robót określona w umowie to niespełna 14,5 mln zł netto. Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z Pętlą Biskupice oraz z rozjazdami” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską.
 
Źródło: Tramwaje Śląskie