popup
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 22 22
Napisz do nas: antena@radiofest.pl
Znajdź nas na: facebook.com/festradio

15.01.2019Kolejna umowa na modernizację kolei na Śląsku

Plik dźwiękowy: M_W_wieczorek_kolej.mp3

 
Inwestycja w liczbach:
 
34 km torów,
34 km sieci trakcyjnej,
32 rozjazdy,
35 odnowionych obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty),
2 przejazdy kolejowo-drogowe,
250 mln złotych to koszt tej inwestycji,
2022 rok, w którym planuje się zakończyć prace

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają inwestycję za ponad 250 mln zł na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Lepsze warunki prowadzenia ruchu kolejowego mają zostać osiągnięte m.in. na trasie z Bytomia do Zabrza Biskupic i z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowic.

 
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka. PLK wykonają również prace torowe w stacji Bytom Bobrek. Łącznie inwestycja obejmie ponad 28 km linii. Sprawniejszy będzie ruch towarowy w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.
 
Nowe tory, rozjazdy i sieć trakcyjna
 
W ramach prac zostaną wymienione 34 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej i Wolności, a także w Sosnowcu przy ul. Skwerowej.
 
Sprawniejszy przejazd składów towarowych zapewni nowa sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni pracujący w wyremontowanych nastawniach na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa m.in. na przejeździe kolejowym w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zastosowanie torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczy oddziaływanie kolei na otoczenie. 
 
– W Krajowym Programie Kolejowym w województwie śląskim są inwestycje, które usprawniają przewóz ładunków. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów. Nowoczesna kolej to także ograniczony wpływ transportu na środowisko i mniej ciężarówek na drogach – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
 
Przez likwidacje ograniczeń prędkości pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras, tzn. pojedzie więcej składów z towarami. Inwestycja pozytywnie wpłynie na konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu. 
 
Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł netto. Prace wykona firma Porr. Zakończenie projektu zaplanowane jest w połowie 2022 roku. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 
 
(źródło: PKP PLK)

Komentarze (0):

Jeszcze nikt nie skomentował tego tematu. Bądź pierwszy.
Twój nick: Przeczytałem i zgadzam się z postanowieniami regulaminu